آموزش تبلیغات در تلگرام
در این مقاله قصد داریم به انواع روش های تبلیغاتی در تلگرام و آموزش تبلیغات در تلگرام بپردازیم . امروزه با ترویج و پیشرفت پلتفرم های شبکه های اجتماعی و تبلیغات گسترده ای که در آن صورت گرفته است؛ تبلیغات یکی از ضروریات برای کسب و کار شما می باشد؛ به خصوص با سبک جدیدی که کرونا برای همه ما به وجود آورده بسیاری از کارها توسط موبایل انجام و کاربران ترجیح می دهند در خانه بمانند و هر چه نیاز دارند را به صورت اینترنتی سفارش دهند.
یکی از مهم ترین دلایلی که به شبکه های اجتماعی هویت ویژه ای داد و جایگاهش بین کاربران رشد بسیاری پیدا کرد، تبلیغات در شبکه های اجتماعی بود.؛ در این میان یکی از کاربردی ترین اپلیکیشن ها بین ما ایرانیان بعد از اینستاگرام، تلگرام است؛ بنابراین به جرأت می توان گفت تبلیغات در تلگرام از ضمانت بالایی برخوردار است.
اپلیکیشن پیام رسان تلگرام با وجود محدود بودن و فیلترینگ در ایران بیش از 50 میلیون کاربر فعال دارد ، که گزینه مناسبی برای تبلیغات ، معرفی خدمات و محصولات خود و در نهایت جذب مخاطب هدف در حوزه های گوناگون می باشد.
تلگرام هر روز کاربران بیشتری را به خود جلب می کند؛ این اپلیکیشن در حال رشد سریع، کاربر پسند، در دسترس و امنیتی بالایی برخوردار است و شامل ویژگی هایی از جمله کانال، ربات، نظرسنجی، استیکر و… می باشد.
امکان برقراری ارتباط به شکل های گوناگون، قابلیت اطلاع از نظرات و تجربه مخاطبین و بررسی بازخورد آن ها، فراهم کردن فضایی مناسب برای معرفی محصول و امکان انتشار محتوای متنی، عکس و فیلم؛ تنها بخشی از امکانات قابل توجه پیام رسان تلگرام است.
ویژگی مهم تلگرام این است که فضای نامحدودی برای نگهداری انواع فایل به کاربران ارائه می دهد.
با اضافه شدن امکانات هوشمند به پلتفرم پیام رسان تلگرام و هزینه ارزان و مقرون به صرفه ای که جهت تبلیغات می پردازید ، تلگرام گزینه مناسبی برای بازاریابی ، ترویج برند و نوع خدمات در هر کسب و کاری می باشد .
در حال حاضر بسیاری از کسب و کار ها و برند های محبوب دنیا با روش های مختلف تبلیغات در تلگرام فعالیت دارند؛ که توانسته اند مخاطبان هدفمند بسیار زیادی را از این روش جذب کنند.
برای راهنمایی بیشتر کاربران فعال در این حوزه، در ادامه به روش های تبلیغات در تلگرام و مفاهیم مرتبط خواهیم پرداخت.
اما تبلیغات در تلگرام، چگونه امکان پذیر است؟
به طور کلی دلیل اصلی پیشرفت هر کسب و کاری در تلگرام ، تبلیغات انبوه و روش صحیح انجام آن می باشد .
همانطور قبلا اشاره کردیم به دلیل هزینه ارزان و پر بازده تبلیغات در تلگرام ، استفاده از این خدمات می تواند به پیشرفت هر کسب و کاری سرعت زیادی ببخشد .
چنانچه صاحب مشاغل و خدمات هستید و نیازمند تبلیغات هدفمند و پر بازده می باشید می توانید با تلگرام در کمترین زمان به اهداف خود دست پیدا کنید .
با تیوان همراه باشید تا در ادامه این مقاله با انواع تبلیغات در تلگرام آشنا شوید .
تبلیغات در تلگرام تاثیر دارد؟
تبلیغات یکی از شروط اصلی موفقیت در هر کسب و کاری محسوب می شود ، در هر پلتفرمی از قبیل اینستاگرام، فیس بوک و تلگرام لازم است تا بخشی از بودجه زمانی و مالی خود را به تبلیغات اختصاص دهید ، که تبلیغات در تلگرام بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر از سایر پلتفرم ها می باشد.
در پیام رسان تلگرام بسیاری از کانال ها و گروه های با روش های مختلف تبلیغات روزانه اقدام به معرفی محصولات و خدمات خود می کنند ؛ اما اگر بدون تبلیغات انبوه اقدام به بازاریابی در تلگرام کنید علاوه بر زمان زیادی که باید صرف کنید این عمل کاملاً بی فایده و نهایتاً نتیجه ای در بر نخواهند داشت.
درهر پلتفرمی از قبیل پیام رسان تلگرام برای این که به هدف خود برسید ، نیاز به مخاطب های هدفمند زیادی می باشید؛ تبلیغات در تلگرام یکی از موثر ترین راه های جذب ممبر و مخاطب هدفند برای کانال ها و گروه های می باشد.
شما هم می توانید با انتخاب درست مخاطب هدفتان ، خدمات و نوع کسب و کارتان را به صورت هدفمند معرفی کنید.
صد در صد تبلیغات در تلگرام برای شما بسیار مفید خواهد بود و تاثیر آن را در افزایش فروش محصولات و ارائه خدماتتان خواهید دید .
روش های مختلف تبلیغات تلگرام
درهر شبکه اجتماعی، روشهای مختلفی جهت تبلیغات وجود دارد ، در پیام رسان تلگرام هم مدل های متفاوت تبلیغات وجود دارد که بر اساس زمان رسیدن به هدف و هزینه تبلیغات می توان به آن شاره کرد.
روش اول
تبلیغات بازدیدی تلگرام
حتما شما هم علامت چشمی که در پایین پستهای تلگرام هستند را دیدید . این عدد کنار آیکون تعداد ویو یا بازدید پستها در تلگرام می باشد .
تبلیغات بازدیدی تلگرام مرسوم ترین و قدیمی ترین روش تبلیغاتی در پیام رسان تلگرام می باشد ، این روش براساس بازدید یا همان ویو می باشدکه جزو تبلیغات انبوه محسوب می شود.
کانال های تلگرام بر اساس میزان بازدیدی که دارند ، تعرفه تبلیغات بازدیدی خود را مشخص می کنند.
در تبلیغات بازدیدی تلگرام شما فقط به ازای تعداد بازدید هایی که از تبلیغاتی که می شود هزینه پرداخت می کنید؛ بنابراین از این نظر اقتصادی بنظر می رسد و برای شروع کسب و کار شما در فضا مجازی مناسب است. در این روش محتوای تبلیغاتی خود را بر اساس نوع کسب کارتان غنی از ( ویدیو، عکس، بنر، گیف و…) باشد را کاتالوگ کرده و برای سایت های خدمات تبلیغات تلگرامی یا کانال مورد نظر ارسال میکنید و با توجه به هزینه در نظر گرفته شده محتوای شما را در کانالهای پربازدید انتشار می دهند .
شما میتوانید از معرفی محصول یا برند خود را برای ما ارسال کنید و از ما میخواهید تا بازدید آن را تا سطح تعیین شده بالا ببریم این روش برای ابتدای شروع کار شما و یا برای تعامل و استقبال بین مخاطبان جدید بسیار کارآمد و به صرفه خواهد بود و برای شروع کار کانال شما بسیار موثر است
آیا تبلیغات بازدیدی تلگرام موثر و هدفمند است؟
همانطور که قبلا هم اشاره شد در این نوع تبلیغات نیازی به بودجه زیادی ندارید و میتوانید به اندازه بودجهای که دارید ، بازدید سفارش دهید ، اما نکته بسیار مهم این است که آیا کانالی که تبلیغات شما در آن انتشار داده می شود ، به شما مرتبط و بازدیدهای آن موثر و هدفمند می باشد؟
یکی از بزرگترین معایب در این نوع روش تبلیغات در تلگرام این است که احتمال بازدید تبلیغ شما به صورت فیک و تقلبی وجود دارد که میتواند هزینه شما را بالا ببرند.
در اینجا تیم تیوان با داشتن فضا های تعاملی و کانال های حقیقی و تعامل بین کاربران فعال در هر حوزه و زمینه ای می توان با زمان بندی دقیق محتوا و کاتالوگ شما را به اشتراک گذاشت و با بازخورد بالا تاثیرات افزایش ممبر و عضوگیری و خرید محصول یا خدمات شما تاثیرات در کسب و کارتان ببینید و مطمئن قدم بردارید
روش دوم
تبلیغات کلیکی تلگرام
روش دوم در تلگرام تبلیغات کلیکی می باشد ، این روش هم تقریبا شبیه به تبلبغات بازدیدی بوده که به این صورت است که به ازای تعداد کلیکهایی که روی محتوای تبلیغ شما میشود باید هزینه ای بپردازید. این روش هم میتواند مقرون به صرفه باشد حتی می توان گفت نسبت به تبلیغات بازدیدی تلگرام هم اقتصادی تر است. اما این روش هم معایب خاص خود را دارد.
بزرگ ترین معایب در تبلیغات کلیکی این است که برای آگاهی از تعداد کلیکهایی که روی تبلیغتان میشود نیاز به نصب سامانههای خاصی دارید که کیفیت سامانه های مختلف با هم یکی نیست و باید یک سامانه با کیفیت استفاده کنید تا آمار دقیق تری به شما نمایش دهد.
از معایب دیگر این نوع تبلیغ این است که مانند تبلیغات گوگل ادز google Ads احتمال کلیکهای مداوم و بیهدف از سوی رقبا بر روی تبلیغتان وجود دارد که در این صورت هزینهای که بابت تبلیغ باید پرداخت کنید بدون سود و بدون بازده می شود .
از اصلی ترین معایب آن که در تبلیغات بازدیدی تلگرام هم به آن اشاره کردیم این است که در این نوع روش تبلیغات هم احتمال تعداد کلیک تبلیغ شما به صورت فیک و تقلبی وجود دارد.
روش سوم
تبلیغات ساعتی تلگرام
در روش سوم تبلیغات ساعتی تلگرام محتوای تبلیغات شما طبق ساعت مشخص شده در کانال ها مورد نظر به نمایش گذاشته می شود که این نوع از تبلیغات معمولاً به صورت 12 ساعته و 24 ساعته ارائه میشوند.
در روش تبلیغات ساعتی تلگرام هم مانند روش های قبلی که توضیح داده شد هزینه تبلیغ را خودتان مشخص می کنید و می توان گفت نسبت به دو روش قبلی هزینه بیشتری را در بر دارد.
در این روش تبلیغات تلگرام نکته قابل توجهی که باید در نظر بگیرید این است که محتوای تبلیغات خود را در کانال هایی انتشار دهید که مرتبط با حوزه فعالیت شما و شهر سکونت شما باشند.
نکته مهمی دیگری که در تبلیغات ساعتی تلگرام باید به آن توجه داشته باشید انتخاب موثر ترین ساعت است که در واقع باید زمان طلایی و پر بازدید را انتخاب کنید که مخاطبان مورد هدف شما آنلاین باشند و محتوای تبلیغات شما در معرض دید مشتریان مخاطبان خدمات و محصول کسب کارتان قرار بگیرد، که این موضوع را باید طبق سن، نوع جنسیت و شغل کاربران و مخاطبان تعیین کرد ، که به این عمل تعیین پرسونای مخاطب میگویند.
از معایب تبلیغات ساعتی تلگرام ، این است که ممکن است ممبر های کانال های تلگرام که محتوای تبلیغات شما در آن انتشار می یابد فیک باشد به همین دلیل قبل از اقدام کردن به این روش تبلیغات در تلگرام نسبت به فیک نبودن ممبرهای کانال مذکور اطمینان حاصل کنید ، تا زمان و هزینه خود را برای تبلیغات که انجام می دهید هدفمند کنید .
روش چهارم
انتقال گروه به گروه مخاطب فعال تلگرام
در روش چهارم انتقال گروه به گروه مخاطب فعال تلگرام ، افزایش ممبر تلگرام گروه به گروه به روش اد اجباری انتقال می یابد.
این روش به صورت برنامه نویسی شده می باشد که تلگرام را به صورتی برنامه ریزی می کند که قابلیت اد کردن اجباری مخاطبان را از گروه مورد نظر شما به گروه خود اضافه می کند. اگر شما نیز از تلگرامها استفاده میکنید حتما تا به حال متوجه شدید که نا خواسته بدون اختیار به عضویت بسیاری از گروه ها در آمدهاید ، در واقع شما به روش اد اجباری ممبر این گروها می شوید.
این روش به دلیل اضافه شدن ممبر فعال تلگرام و ممبر واقعی تلگرام بسیار موثر و هدفمند می باشد ، در این روش تبلیغات تلگرام نکته قابل توجهی که باید در نظر بگیرید این است که گروه انتخابی برای انتقال مخاطبین به گروه خود باید مرتبط با نوع خدمات و کسب کارتان باشد تا بیشترین بهره را از این روش تبلیغاتی تلگرام بگیرید.
مهمترین مزیت این روش تبلیغات در تلگرام این است که نیازی به بودجه زیادی ندارد و گزینه مناسبی جهت تبلیغات ارزان قیمت و پربازده و جذب مخاطب فعال در حوزه کسب و کار شما می باشد.
در واقع در این روش بودجه شما هدفمند و پربازده مصرف میشود. گروه تیوان توانسته به همراه تیم حرفه ای برنامه نویسان خود با استفاده از سرویس انتقال گروه به گروه مخاطب فعال تلگرام فقط درعرض چند ساعت تا 200000 نفر از مخاطبان وعلاقه مند به کسب وکارتان را به شما واگذار کند و اطمینان خاطر را برای شما فراهم سازد که اعضاء فعال و حقیقی هستن و با خیال راحت قدمی برای افزایش فروش محصولات یا خدمات خود بردارید و با مشتریان جدید در تعامل باشید.
روش پنجم
ارسال انبوه پیام تلگرام به صورت پی وی pv
در روش پنجم ارسال پیام انبوه داخل صفحه شخصی (پی وی) تلگرام از ربات های متعدد برای ارسال پیام انبوه و محتوای تبلیغات شما به کار می رود . همانطور که میدانید تلگرام یک صفحه گفتگو شخصی داراست به همین دلیل اگر پیامی در یک قالب را برای چندین نفر از مخاطبان خود ارسال کنید تلگرام اکانت شما رو به عنوان اسپم شناخته و حساب شما را مسدود می کند. بنابر این در این روش از ترفندهای بسیار زیاد و ویژه ای جهت بلاک نـشدن نیز استفاده می شود.
بزرگترین مزایای سرویس ارسال پیام انبوه به صورت پی وی و شخصی این است که پیام و محتوای تبلیغاتی شما می تواند شامل نوشته به همراه عکس ، فیلم ، صوت و گیف برای مخاطبان شما به صورت شخصی ارسال شود.
از مزایای دیگر روش ارسال پیام انبوه پیوی تلگرام می توان به موثر بودن صد در صد پیام انبوه و محتوای تبلیغات شما اشاره کرد لذا پیام دریافتی به صورت پی وی هر شخصی را کنجکاو برای دیدن محتوای پیام می نماید، که این موضوع می تواند بسیار هدفمند و پر بازده برای کسب و کار و خدمات شما باشد.
گروه تیوان توانسته به همراه تیم حرفه ای برنامه نویسان خود با استفاده از سرویس (ارسال پیام انبوه تلگرام) به صورت پی وی و شخصی و با روش های نوین ما نمایش دهد.
گروه تیوان می تواند از گروه های تلگرامی مورد نظر شما هر تعداد اعضاء که دارای آیدی باشند استخراج کند و یا به لیست شماره همراه مشتریان شما ، پیام انبوه و محتوای تبلیغات شما رو به صورت پی وی و شخصی ارسال کند.
در این روش تبلیغات در تلگرام نیازی به بودجه زیادی ندارد و گزینه مناسبی جهت تبلیغات ارزان قیمت و پربازده در حوزه کسب و کار شما می باشد. در واقع در این روش بودجه شما هدفمند و پربازده مصرف میشود.
میتوان گفت این روش یک تیر و دو نشان می باشد و علاوه بر این که پیام شما به صورت پی وی و شخصی ارسال می شود؛ می توانیم در متن پیام انبوه و محتوای تبلیغات شما لینگ گروه و کانال مربوط به محصول و خدمات و کسب و کارتان را درج کنیم که این امر باعث افزایش ممبر واقعی و هدفمند برای شما می شود.
روش ششم
تبلیغات گسترده در تلگرام
تبلیغات گسترده تلگرام توسط تیم های تبلیغاتی و بازاریابی انجام می شود؛ به این صورت که شما با یک تیم تبلیغات در تلگرام تماس گرفته و با ارائه اطلاعات مور نیاز از ایشان می خواهید تا مسئولیت انجام تبلیغات شما را در تلگرام به عهده بگیرند. در این روش شما با مسائلی چون روش تبلیغات و… درگیر نخواهید شد و می توانید با خیال راحت به سایر امور مربوط به کسب و کارتان رسیدگی کنید.
مزایای استفاده از روش تبلیغات گسترده:
- شما نیازی نیست با چندین کانال مختلف خودتان را هماهنگ کنید و هر کدام را مجزا پیگیری کنید تا راس ساعات معینی آگهی تان را درج کنند.
- در این شیوه شما قدرت بیشتری خواهید داشت و اگر بخواهید بودجه بیشتری برای تبلیغات بگذارید با این روش به صورت گسترده می توانید در تعداد بسیار بیشتری از کانال ها تبلیغ تان را به صورت یکپارچه و در لحظه درج کنید
- سرعت بازدهی شما به طور چشم گیری گسترش پیدا می کند و از دیگر روش های تبلیغات در تلگرام این شیوه سرعت بیشتری دارد، فرض کنید شما در یک کانال بخواهید بازدید یکی از آگهی هایتان به حدود 50k برسد، قطعاً زمان بیشتری را نسبت به این روش صرف کنید، چرا که در این روش آگهی شما به صورت موازی در کانال های بیشتری درج می شود در نتیجه بازدید مورد نظر شما خیلی در بازه زمانی کوتاه تری نسبت به سایر روش های تبلیغات در تلگرام اتفاق می افتد.
توصیه مهم در تبلیغات گسترده:
از تبلیغات گسترده در ابتدای کار کانال تان استفاده نکنید زیرا هزینه ای از چند صد هزار تومان تا چندین میلیون تومان به دنبال خواهد داشت، که اگر تجربه کافی در این رابطه با بازار کارتان و طراحی حرفه ای بنرتان نداشته باشید ممکن است سرمایه تبلیغتان بیهوده مصرف شود و از بین برود، لذا توصیه من این است که حتما از پیش تر طبق روش هایی که در مقالات قبل گفتم؛سراغ سایر روش های تبلیغات در تلگرام بروید و تجربه خود را در مدیریت کانال تان افزایش دهید سپس سراغ شیوه هایی که نیاز به پرداخت هزینه دارد را بیابید.
روش هفتم
طراحی و ساخت ربات تلگرام
دلیل متمایز بودن تلگرام نسبت به دیگر رقبا امکانات خاص آن و تشکیل میلیون ها گروه و کانال با موضوعات تخصصی ، آموزشی و فروشگاهی می باشد؛ ویژگی منحصر به فرد این اپلیکیشن بین تمامی رقبا را می توان ربات تلگرام نام برد که قابلیت طراحی و توسعه به صورت اختصاصی نسبت به نیاز کسب و کارهای مختلف را دارا می باشد
با ساخت و طراحی انواع ربات تلگرام می توانید بسیاری از بخش های کسب و کار خودتان را به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام دهید و امکانات یک اپلیکیشن کامل را در اختیار مشتریان خود قرار دهید و همچنین می توان از ربات های تلگرام استفاده برای تبلیغات کسب و کارتان هم بشود
از ربات های تلگرامی استفاده های تبلیغاتی هم می شود، مزیت این ربات ها این است که می توان از آن ها به طرق مختلف استفاده کرد. مثلاً می توانید رباتی طراحی کنید که برایتان عضوگیری کند با یک ربات با هدف ارسال کارت ویزیت دیجیتال شما برای صاحبان مشاغل طراحی کنید. حتی ربات هایی برای انجام خدمات پرداخت وجه مشتریان نیز ساخته می شود.
به همین منظور دلایل متعددی برای استفاده از ربات تلگرامی بین مخاطبین و کسب و کار شما وجود دارد که از مهمترین آن میتوان به دسترسی آسان در استفاده از آن بدون نیاز به نصب و دانلود برنامه اضافه اشاره کرد.
کاربران میتوانند بسیاری از کارهای مربوط به پروسه خرید، آموزش ، امور اداری ، تفریحی و غیره را از طریق این ربات بدون نیاز به خارج شدن از تلگرام و استفاده از اپلیکیشن های مختلف انجام دهند.
صاحبان مشاغل گوناگون هم میتوانند در جهت ارتقاء اهداف تجاری خود از این قابلیت هوشمند تلگرام استفاده کنند،
ما در تیوان می توانیم با بهره گیری از گروه حرفه ای برنامه نویسان، هر گونه رباتی در جهت بهبود سرعت و خودکار کردن بخش های مختلف از کسب و کار شما و ایجاد تعامل بیشتر با مشتریانتان را طراحی کنیم.
این ربات ها می توانند خدمات مورد نظر را در 7 روز هفته به صورت 24 ساعته بدون نیاز به حضور شما از طریق هوش مصنوعی به کاربران ارائه دهند.
مزایای ربات تلگرام اختصاصی برای کسب و کارهای مختلف
- عدم نیاز به دانلود و نصب نرم افزار اضافه برای استفاده از ربات
- امکان ایجاد فروشگاه اینترنتی
- امکان متصل کردن درگاه پرداخت مستقیم و زرین پال
- پاسخگویی خودکار 24 ساعت در 7 روز هفته به مشتریان
- ایجاد باشگاه مشتریان
- امکان فروش عضویت برای کانالهای VIP و مدیریت زمانی اعتبار اعضا
- امکان اطلاع رسانی انبوه به کاربران ربات
- امکان دریافت شماره موبایل و اطلاعات ارزشمند برای ایجاد CRM
- امتیاز دهی به مشتریان در قبال انجام فعالیت های تعیین شده
- امکان برگزاری قرعه کشی روزانه، هفتگی به صورت خودکار
- هزارن امکان دیگر نسبت به نیاز کسب و کار شما
در ادامه تعدادی از این قابلیت ها را برای شما به صورت مختصر شرح خواهیم داد
مدیریت و ایجاد باشگاه مشتریان با ربات تلگرام
هزینه جذب مشتری جدید برای کسب وکارها همواره خیلی بیشتر از حفظ مشتریان قدیمی هست، در واقع مشتری که یک بار از شما خرید انجام داده به احتمال زیاد دوباره هم اینکار را خواهد انجام داد چون بر اساس علم روانشناسی انسان تمایل دارد از افراد و کسب و کارهایی که برایش آشنا هستند نیازهایش را رفع کند
مدیریت صحیح باشگاه مشتریان یعنی علاوه بر جذب کاربر جدید و تبدیل کردن آن به مشتری، با مشتریان سابق خود در تعامل باشید و این اشخاص ارزشمند را راضی نگه دارید تا هر موقع قصد خرید دوباره داشتند به شما مراجعه کنند
امکاناتی که در ربات باشگاه مشتریان می تواند طراحی شود عبارتند از :
- امکان دریافت اطلاعات ارزشمند از مشتری مانند ایمیل، شماره همراه، تاریخ تولد و…
- امکان اختصاص دادن هدیه یا تخفیف خاص به مشتریان در روز تولدشان به صورت خودکار
- امکان امتیاز دادن به مشتری بر اساس فعالیت مثل خرید، دعوت از دوستان، عضویت در کانال و…
- پرداخت هدیه به کاربر در صورت رسیدن به امتیاز تعیین شده
- امکان نمایش مانده حساب هر مشتری و یا لیست خرید و پرداخت های هر مشتری
- سیستم اعتبار دهی به مشتری نسبت به میزان خرید و ارائه پیشنهاد و تخفیف به صورت خودکار
- قرعه کشی به صورت روزانه و هفتگی برای تعامل بیشتر با مخاطب
- پیگیری مشتری جهت نظرسنجی پس از خرید؛ به طور مثال 3روز بعد از خرید و… صدها امکانات دیگر نسبت به نیاز کسب و کار شما
ربات تلگرام فروشگاهی
با استفاده از ربات تلگرام مشتریان می توانند به راحتی لیست محصولات فروشگاه شما را مشاهده و جنس یا خدمات مورد نظر را انتخاب و سفارش خود را ثبت و به وسیله درگاه مستقیم یا زرین پال متعلق به شما هزینه را پرداخت کنند
اگر درگاه پرداخت موجود ندارید ربات می تواند شماره حساب شما را به مشتری نمایش دهد و وقتی واریز انجام شد رسید واریزی را از کاربر دریافت کند و برای شما که مدیر ربات هستید ارسال کند و شما بعد از بررسی صحت واریزی به صورت دستی واریز را تایید کنید و مابقی پروسه تحویل کالا یا خدمات به مشتری به صورت خودکار توسط ربات انجام شود
ربات فروشگاهی تلگرام مانند یک فروشنده 24 ساعته مشتریان شما را از مرحله ی جستجوی محصول به سفارش و پرداخت آنلاین و نهایتاً پیگیری سفارش راهنمایی خواهد کرد
ویژگی های ربات تلگرام فروشگاهی
- نمایش اطلاعات کامل محصول شامل تصویر، توضیحات، کدکالا و…
- پرداخت آنلاین و آسان
- پیگیری سفارشات به صورت لحظه ای
- جستجوی سریع محصولات
- ارائه امتیاز به نسبت مبلغ خرید به مشتری
- ارائه کد تخفیف بعد از خرید به مشتری
- و… صدها امکانات دیگر نسبت به نوع خدمات و کالاهای شما
برخی دیگر از انواع رباتهای تلگرام قابل طراحی:
- طراحی ربات تلگرام نظرسنجی
- طراحی ربات تلگرام جهت مدیریت گروههای تلگرام
- طراحی ربات خبری تلگرام و ربات تلگرام فیدخوان
- طراحی ربات تلگرام تفریحی و گردشگری
- طراحی ربات اطلاعرسانی و پیامرسان انبوه
- طراحی ربات تلگرام جستوجوگر در رسانه ها
- طراحی ربات تلگرام اختصاصی برای سایت شما
- طراحی ربات ربات تلگرام آزمون آنلاین
ما کسب و کار شما را به صورت تخصصی آنالیز می کنیم و با همفکری شما و شناخت مخاطب هدف رباتی برای شما طراحی می کنیم که برای مشتریان شما جذاب باشد و به مشتریان دائمی شما تبدیل شوند و تشویق به این شوند که به دوستان و آشنایان خود شما را معرفی کنند تا تخفیف و هدایا از شما دریافت کنند
روش هشتم
افزایش ممبر کانال تلگرام
منظور از افزایش ممبر تلگرام خرید ممبر است. این روش برای کسانی خوب است که به تازگی یک کانال تلگرام طراحی کرده اند و بعد از این دوستانشان را در کانال عضو کرده اند و کمی هم پست های جذاب گذاشته اند وقت این است که تعداد اعضایشان را افزایش دهند.
افزایش تعداد اعضا از این نظر اهمیت دارد که باعث اعتماد بیشتر کاربران دیگر به شما خواهد شد و در نتیجه وقتی سایر انواع تبلیغات تلگرامی را راه بیندازید. کسانی که از راه تبلیغات وارد کانالتان می شوند راحت تر اعتماد کرده و به عضویت کانال خواهند آمد
سخن آخر
در این مقاله سعی کردیم تا شما را با روشهای مختلف تبلیغات در تلگرام آشنا کنیم . شما میتوانید با در نظر گرفتن بودجه و مزایا و معایب روشهای مختلف تبلیغات در تلگرام که به آنها اشاره کردیم ، یکی از روش ها را انتخاب کنید .
در کل تبلیغات در تلگرام یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین روشهای مؤثر بازاریابی برای انواع کسب و کار است.
یکی از بزرگترین مزایای تبلیغات در تلگرام این است که شما بر خلاف بسیاری از روش های تبلیغاتی به جای اینکه منتظر بمانید تا مشتریان به سراغتان بیایند خودتان به سراغ مشتریهایتان می روید د و در نهایت یک بازاریابی مؤثر ، هدفمند و پر بازده انجام خواهید داد که بیشترین برگشت سرمایه را برایتان خواهد داشت.
اگر شما هم صاحب یک برند یا کسب و کار و خدمات هستید پیشنهاد می کنیم حتما از تبلیغات تلگرام استفاده کنید ، و شاهد روند پیشرفت در زمینه کار خودتان باشید .
امیدواریم این مقاله برای شما مفید و به شناخت شما از انواع تبلیغات کمک کرده باشد.